Mengkritik tidak bererti menentang, menyetujui tidak semestinya menyokong, menegur tidak bermakna membenci, dan berbeza pendapat adalah kawan berfikir yang baik

Sebarang cadangan sila e-melkan gelombang_mahasiswa@yahoo.com

Selasa, 2 September 2008

Aspirasi Kantoi!!!

Salam perjuangan buat mahasiswa UTMKL yang bakal menjadi perubah masyarakat Malaysia. Alhamdulillah syukur diberi peluang untuk mencoretkan kata-kata di dalam blog ini sebagai wakil PRO-MAHASISWA UTMKL. Terima kasih kepada Admin.Pertama kalinya syukur kerana mahasiswa UTMKL sudah sedar akan kepentingan kredebiliti seorang mahasiswa.Namun baru-baru ini penulis terjumpa dengan seorang pengedar flyers mengenai blog gelombangmahasiswautmkl yang dibina oleh mereka dari pro-aspirasi.Sangat memalukan bagi saya kerana mereka yang mengedarkan flyers itu adalah dari presiden persatuan sendiri. Mereka mengedar apabila disuruh oleh pihak tertentu bagi menguburkan nama baik MPP pada kali ini. Rasa meluat jugak kerana presiden persatuan sendiri tidak mempunyai pegangan dan pendirian mereka sendiri. Inilah mereka dari golongan yang bergelar aspirasi. Menjadi lembu yang dicucuk hidungnya. Mereka hanya menjadi lembu-lembu di HEP. Semua ini berlaku apabila pihak HEP menginginkan mereka yang bergelar aspirasi menang pada PRK akan datang. Kebodohan aspirasi baru-baru ini menampakkan ketajamannya apabila HEP mewakili aspirasi untuk meninjau keadaan bas di UTMKL sedangkan pihak MPP sudah pun berurusan untuk kelancaran bas semasa pembangunan di UTMKL berjalan.Dimanakah sebenarnya kredebiliti aspirasi ini.Bagaimana presiden persatuan yang diharap-harapkan ini boleh dipengaruhi dengan mudah sekali oleh pegawai HEP yang ingin kepentingan peribadi mereka terjaga. Malulah wahai presiden persatuan yang menjadi pak turut HEP ini. Presiden persatuan yang dimaksukkan oleh penulis adalah salah seorangnya adalah presiden PEMKA iaitu frany mukhtaddin. Nampak sahaja lembut tetapi mempunyai hidung yang dicucuk oleh HEP. Penulis berani mengatakan sebegini kerana penulis nampak si lembut ini mengedar flyers di blok C KSJ. Memang tiada pendirian langsung. Boleh diperdayakan oleh HEP dan Presiden kolej ke-2(KSJ) yang pior aspirasi. Patutlah pelajar kejuruteraan awam tidak mendapat perhatian daripada PEMKA. Kalaulah penulis menjadi MPP pada ketika ini sudah pasti penulis menyaman si lembut itu dengan mengheretnya kemahkamah civil kerana kita tahu mahkamah Universiti tidak adil. Penulis sempat mengambil gambar si lembut itu ketika membuat kerja-kerja yang tidak memberi kepentingan kepada persatuannya tetapi hanya kepada golongan aspirasi yang mundur tanpa ada pemikiran kemahasiswaan.
Saya menyeru kepada MPP 07/08 yang bertanding atas tiket PRO-M iaitu semua mpp lelaki (bukan MPP perempuan, Amaliana adalah aspirasi) untuk menyaman si lembut itu kerana bukti sudah ada di tangan penulis..
HIDUP PRO-M

6 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

ceh...
kata org lain lembut...
ko tu brani sgt plak...
org brani ckp dpn2...
kononnya best sgt...

Tanpa Nama berkata...

insaf la..

wewewewewewewewe

ape la korang ni..

bertelagah sesame sendiri..

patutnya kiter bergbung..

sesame melayu..

kiter wat baru nye..

pro-pakatan murni..

kite tru pejuang kemerdekaan yang dulu..

biar yang berbeza pendapat hanya calon..

kiter sebagai penyokong hanya menilai..

Tanpa Nama berkata...

haha..
btol 2..
sepatutnya kita bersatu,bkn bermusuh..
ni la melayu,perasaan hasad dengki yg tebal dalam diri.. kalau ada salah kat mane2,bwk berbincang,br dapat selesaikan,bkn nak menuding jari salahkan pihak lain.. ape2 yang penulis kate ni bkn semuanya betul,seelok-eloknya siasatla dulu,brite ni betul ke tak.. klu x betul kan dah jadi fitnah,buruk name sape2 yg berkenaan.. klu betul pn,bagila bukti time berkata-kata,jgn baling batu sembunyi tangan.. plz,kita ni dah jadi mahasiswa,fikiran 2 biar luas sikit,dah tau yg mana baik,tg mane buruk,bkn nak sokong mane2 pihak,tp nak minta korg cari kebenaran disebalik isu ini..

kalammujahidah berkata...

salam ramadhan al-mubarak..munculnya ana diruangan komen ini bukan untuk berpihak kepada sesiapa.bknnya xde kesedaran tp ana nk tgur sikit la..bukan caranya kita mngutuk org jika betul kita dipihak yg benar.ana sentiasa mndoakan org yg pegang MPP adlh org yg btul2 nk tegakkn syiar islam kt kampus bkn pd bibir shj..islam xprnah ajar umatnya untuk kutuk2 org..stiap org ada kelemahan masing2,so sme2 kte renung2kn sama ada Allah reda x apa yg kita buat ni..insyaAllah jika niat kita betul semuanya akan jd baik..syukran

Tanpa Nama berkata...

Salam Ramadhan
emm... tunjukkan lah buktinya.
nk tgk jgk.
pasal bas tue setahu aku MPP batch lepas fight, so MPP skrg cume teruskan je.

Tanpa Nama berkata...

bodo